...

Chciałabym, by to miejsce stało się moim azylem po trudach dnia wczorajszego, dzisiejszego...
Chciałabym, by było to miejsce spotkań z moimi robótkami, które czasami zajmują moje ręce...

Podglądają... ;o)

sobota, 11 maja 2013

97. Duży szydełkowy obrus. Tym razem mój i tylko mój!

Dawno mnie tutaj nie było ale mam nadzieję, że są jeszcze duszyczki, które o mnie nie zapomniały.... :)
U mnie nadal bez zmian, więc dlatego mało na blogu jestem, mało prac wykonuję ale cały czas cosik tam w wolnej chwili dziubię... 
Nareszcie udało mi sie zakończyc obrus. Duży obrus na mój kochany stół. Tak tym razem obrus jest dla mnie. Wzór jest już znany ale jak dla mnie jest tak śliczny, że sama dla siebie musiałam taki mieć.... :)
W ostatnim poście obiecałam Wam w ciągu najdłużej dwóch tygodni pokazać swoje dzieło. Niestety pod końcem zabrakło mi nici, dokładnie może troszkę więcej niż pół motka... Jako, że pecha mam w wielu dziedzinach jak się już okazało wielokrotnie. To w mojej pasmanterii zabrakło kordonka DMC (jak nigdy zawsze jest tam go pod dostatkiem, bo w tym mieście tylko ta pasmanteria go ma) jakby tego było mało dostawa się przeiągnęła a potem jak poszłam to by go juz zabrakło.... ;/ Szczęściem okazało się, że pilnie potrzebowałam tylko jednego motka, bo wzięłam ostatni.... Co powiecie na tę sytuację... 
Powiem jeszcze, że DMC TRADITIONS to mój ulubiony kordonek a ostatnio rozczarowałam się bardzo bo cena na jednym motku skoczyła aż o 2zł i teraz kosztuje aż 17,20zł.... Masakra.... yyyyyyhhhhhh  
No, ale cóż pasję nigdy do tanich nie należały....

Dobra do rzeczy, bo zdjęć jest dużo dziś.....
Nie potrafiłam wybrac tych najlepszych, więc wrzucam wszystkie....
Na dodatek jestem tak dumna i szczęśliwa, że zrobiłam taki duży obrus dla siebie, że pokazuje wszystko....
Jedyny mankament jest taki, że stół mam w kuchni, nie w pokoju. Czyli oznacza to, że obrus na nim będzie pewnie rzadkim widokiem.... :( Ale to nic mam i sie cieszę a Mężuś jeszcze bardziej... hehehe
Taadaaammmm!!!!!!









Zdjęcia wykonane chyba z każdej możliwej strony :)

Wymiary: 173/125 cm; Kordonek: DMC TRADITIONS 10, 100g/530m; Szydełko: Tulip 1,6mm

Dokładniej 108 dużych kółek i 88 małych; duże kóło ok 13 cm + ok 3,5cm koronki w około.


***********************************


Obecnie przymierzam się do wykonania obrusa na ławę. Tym razem z nici od zajączka Wielkanocnego :) Nie wiem dokładnie jeszcze na jaki wzór się zdecyduję. Bardzo chciałabym ten co robiłam jako serwetę z okrągłych elementów ale cos we wzorze jest pomylone i bardzo boję się, że narobię się i nie wyjdzie mi koronka.... Ostatnio kombinowałam, kombinowałam i jakoś sie udało.... Poza tym powinnam się wziąc za niedokończone hafty ale jakos mi do nich zapału brak.... ;/


Poza tym mam pytanie. Czy ktoś z Was używał tych nici na szydełko????
Jest to kordonek LOMOL, bawełna egipska. Ten akurat jest w kolorze beżu, bo nie mogłam w sieci znaleźć dobrego zdjęcia  z białą nicią.
Czy znacie może opinie na jego temat????  Wiem, że jest też kilka jego grubości i ma super połysk.
W mojej pasmanterii taki jest i bardzo na niego ochotuje głównie ze względu tego, że ma połysk. Cena również jest kusząca, bo 19zł za 150g bez względu na grubość nici... Czyli wychodzi duzo taniej niż moje DMC... ;/
Przekopałam również internet i co dziwne jest bardzo słabo dostępny w pasmanteriach internetowych. Na alegro również go nie ma. Co jest bardzo dziwne....
Będę wdzięczna za Wasze sugestie i opinie na jego temat.

Źródło: jak na zdjęciu.

Mam nadzieję, że miło Wam się czytało a przede wszystkim oglądało fotki :)
Życze miłego weekendu i dobrej pogody, bo u mnie dziś się strasznie popsuła... ;/
Pozdrawiam cieplusio...




19 komentarzy:

  1. Wspaniała praca! Widziałam kiedyś podobny i dopiero na żywo widać ile pracy jest w to włożone. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna robota, piękny wzór- brawo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaimponowałaś mi tym obrusem,lepiej nie można było go zrobić.Wzór precyzyjny, pracochłonny, ale prześliczny, zwisa tyle ile potrzeba. Ja też kończę duży obrus z elementów i wiem, że to się dłuży,a jak jeszcze kordonka zabraknie, to można się zestresować. Ten ostatni moteczek czekał na Ciebie, więc masz farta, a nie pecha. Gratuluję!!! Podaj proszę wymiary stołu i obrusa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za ciepłe słowa Iwonko :) Wymiary stołu 135/86cm, wymiary obrusa 173/125cm. Na szerokość jest ok a na długość chciałam deczko krótszy ale nie da sie tak idealnie wymierzyć, bo przecież regulowac można tylko o rozmiar elementu....

      Usuń
  4. Wspaniały obrus :-) Rewelacyjny wzór.
    Po takich perypetiach obrus pewnie jeszcze bardziej Cię cieszy.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuje dziewczyny za słowa pochwały. Teraz jestem jeszcze bardziej dumna z siebie :) :) :) Słowa tak bardzo cieszą jak i widok obrusa na stole :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To jest to co lubię najbardziej: duże obrusy.Twój jest naprawdę, bez cukrzenia wspaniały.Chyba pokuszę sie o ten wzór.
    Ułożenie takiego dzieła na kuchennym stole powoduje, że rodzina bardziej dba o schludność, nie kładzie bylecajstwa.Moja, kiedy taki właśnie założyłam któregoś roku na święta stwierdziła, że nie życzą sobie więcej ceraty na stole:):):)Jednym słowem ukręciłam bat na swoją głowę:):):)
    Życze powodzenia w następnym dziele

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękny obrus! Wzdycham i wciąż sobie obiecuję, że spróbuję taki dla siebie zrobić... ale zajmie mi to pewnie ze dwa lata :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Obrus boski - bardzo pracochłonny ale widać że warto było czas poświęcić - nici nie używałam !

    OdpowiedzUsuń
  9. OBRUS PRZEPIĘKNY NAWIASEM MÓWIĄC ŚLICZNIEJSZEGO WZORU NIE WIDZIAŁAM A DMC NAJLEPSZA I NAJBARDZIEJ EFEKTOWNA NITKA DLATEGO NIE SZKODA PRACY JAKĄ WŁOŻYŁAŚ W WYKONANIE TEGO OBRUSA ŚLICZNY

    OdpowiedzUsuń
  10. o kurcze obrus jak marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie piękne dzieło !
    Bardzo podobają mi się niciane obrusy. Jak długo go robiłaś? Ja ambitnie zaczęłam obrus już we wrześniu ub roku i nie mam siły go skończyć:)
    Pozdrawiam i zapraszam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny obrus, podziwiam za cierpliwość :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz uzasadnione powody do dumy,obrus jest prześliczny i pięknie się prezentuje na stole.

    OdpowiedzUsuń
  14. Obrus jest przepiękny, wprost marzenie! Wow, nie mogę przestać podziwiać :) Gratuluję talentu i cierpliwości! Pozdrawiam i zapraszam także do siebie :) Monika

    OdpowiedzUsuń
  15. A jak prać taki cudny obrus? Czy należy go potraktować krochmalem? Czy trzeba naciągać? proszę o wskazówki gdyż posiadam szydełkowy obrus i nie wiem jak się zabrać za przygotowanie go do położenia na stole.

    OdpowiedzUsuń
  16. A jak dbać o taki piękny obrus? Jak prać czym usztywniać itp. Proszę o wskazówki gdyż sama mam szydełkowy obrus i nie wiem jak się zabrać za przygotowanie go do położenia na stole. Pozdrawiam i gratuluję wspaniałego efektu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :)
      Ja krochmalę taki obrus w gotowym kupnym krochmalu i lekko wyciskam w ręku. Z tym, że lekko nie tak sztywno jak serwetki czy bieżniki. Suszę a potem prasuję żelazkiem z parą. Nie naciągam bo obrus jest duży i nie mam jak. Po żelazku tez ma kształt tylko trzeba troszkę go rękami przy prasowaniu naciągać... A jesli chodzi o pranie to w ręku lub jesli pralka to program jak najdelikatniejszy czyli ręczny a wirowanie minimalne. suszenie najlepiej w pozycji poziomej. Ja po prostu kładę na szuszerkę w pozycji leżącej.

      Usuń

Dziękuję za pozostawiony ślad :)

LinkWithin

kk